Rondodrevets Hero

Alla inlägg den 31 oktober 2010

Av Anders - 31 oktober 2010 19:57

Jag visst är det så, jaktdagar man aldrig glömmer, 10-10-31 har defenitivat skrivit in sig i Jk Botvids historia. Dagen dörjade för min och Molles del bra men höll redan bli en katastrof, tog hunden 10 m från en stor trafikerad väg, Bra drev men inget skjutet. Grabbarna stöt hund får köra av ett berg och jag har satt Hasse W på rätt ställe och han får skjuta ett smaldjur. En bra kille för lön för sitt slit med hundar i småsåtar, känns skit bra som jaktledare att få placera en sån kille på ett generalpass och det smäller.

Åker upp till 5:an öst norra delen, jag har inte släppt en långdrivare där tidigare, men det är långt ner till Grödingevägen. Går in i marken, ser på hunden som markerar att det är hett. Går upp på bergklackarna och släpper hunden. Tre minuters sök och sen kommer upptaget, fult drev direkt. Cenneth ser en räv och jag hör det på skallet. Det snurrar i mönster som en 8 jag går lite söderut och hör att drevet är på väg mot mig. Molle har kört Mickel i 45 minuter och han är slut passerar mig på 15 m, en trea smäll och han är ankrad i marken skriker i dödsångest. Rödpunkten glider in och hamnar mitt i bogen på den röde, 7 x 65 R talar och sen är det är tyst. Känslan som väller upp är primitiv och primal, det är nästan en ren sexuell känsla. Att sänka första viltet för Molle är stort, jag sköt första för Tyson snacka om doubblé för mina Taxar.

Summering av dagen jakt en hare, ett small djur för rätt skytt och Molle förlorade oskulden på räv. En dag att minnas som hundförare och jaktledare och idag tändes glöden för taxjakt igen en dag att minnas.


Anders H  

Skapa flashcards