Rondodrevets Hero

Alla inlägg under november 2010

Av Anders - 25 november 2010 10:50

Dagens datum är något jag egentligen inte vill minnas men minnet gör sig påmint vare jag vill eller inte. Att förlora sin bäste jaktkompis som man har så många minnen ihop med är tungt. Dagens datum 2006 var den dag som pejlen bytte signal typ att hunden varit stilla, när jag kom fram låg han död vid vägkanten.

Trots att det är fyra år sen saknar jag den lille busen av många skäll men mest av allt för att jag egentlige vill slippa denna upplevelse. Men som sagt minnet sitter kavar och kommer att göra till jag flyttar till Sankte Petter.


Till Tyson Jakt Tax av Gudsnåde


Jag mins dig som du var.

Jag mins din mjuka nos mot min kind när vi låg i soffan och mös.

Jag mins ditt klangfulla skall i skogen.

Jag mins när du kom och buffade på benet och ville ha uppmärksamhet

Jag mins hur svårt det var att kalla in dig i skogen.

Jag mins din glädje när vi skulle åka tills skogen.

Jag mins när du bad om lov att sticka ut på sök.

Jag mins när jag hittade dig död på vägen.

Jag vet att du har det bra och jag hoppas du mins mig med samma värme som jag mins dig.


Husse

Skapa flashcards