Rondodrevets Hero

Alla inlägg under oktober 2011

Av Anders - 4 oktober 2011 16:51

Att jaga i Botkyrka är speciellt, jag har jagat från Norrbottens inland till Småland på alla möjliga jaktmarker. Jag har jagat med många typer av hundar, ställande, stötande, drivande, träskällare och fågelhundar. Det har varit renrasiga med fin stamtavla och byns gatukorsning, duktiga och odugliga hundar. Men Botkyrka skiljer sig för där kan allt och jag menar allt hända.


1/10 hundpremiären blir en bra jaktdag, jaktlagets främsta drivande småvilthundar är på plats. Klart det blir jakt. Allt går som tänkt hundarna hittar vilt, pass skyttar sitter lite fel, inget blir skjutet. Trots detta är det en fantastisk jaktdag. Solen lyser och alla är på ett fantastiskt humör. Utan några dramatiska händelser.


2/10 vi skall jaga av området bakom ICA Maxi i Alby ett antal hundar av varierande typer från fågelhundar till råttjägare. Andra såten skall Kalle Tjeck sätta ut Holländare på ett pass som passar en Holländare. Efter ett tag kommer det på jakt radion Sjoerd till Nisse (jaktledare), jag har hittat Marijuana plantor i skogen vad skall jag göra. Nisse frågar mig om råd och får svaret, ”ryck upp skiten så får vi lösa det sen. När vi bryter och samlas diskuterar vi vad vi skall göra och enas om att ringa ordningsmakten. Ett samtal till LKC och en polispatrull är på väg. Dagen avslutas med att polisen söker igenom kullen med knarkhundar. En tanke är att vi kanske skulle stannat kvar ifall det stänkt ut något djur. Å andra sidan misstänker jag att knark hundar är helt vilt rena så det hade nog inte varit värt mödan. Som sagt i HOODEN kan allt hända.


Anders H






Av Anders - 4 oktober 2011 15:57

I föreningar jag varit medlem i kan jag konstatera att det finns fyra typer av medlemmar.


Den engagerade

Jobbar och sliter med allt för att det skall funka i alla lägen.


Den ledda

Gör det han/hon blir tillsagd att göra men tager inga egna initiativ.


Den late

Vill inte göra något men kan under press fås att arbeta. Måste kontrolleras för avdelningen halvgjorda jobb är ett signum.


Smitaren

Kommer med alla tillbuds stående medel att hålla sig undan alla former av arbete med en värld av ursäkter.


Med ett antal medlemmar vore det fan om vi inte hittar alla typer av personer fins i en given organisationen. Hur man hanterar folket är en delikat fråga som kräver eftertänksamhet för att nå ett för alla vettigt resultat.

Skapa flashcards