Rondodrevets Hero

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2011

Medlemmar

Av Anders - 4 oktober 2011 15:57

I föreningar jag varit medlem i kan jag konstatera att det finns fyra typer av medlemmar.


Den engagerade

Jobbar och sliter med allt för att det skall funka i alla lägen.


Den ledda

Gör det han/hon blir tillsagd att göra men tager inga egna initiativ.


Den late

Vill inte göra något men kan under press fås att arbeta. Måste kontrolleras för avdelningen halvgjorda jobb är ett signum.


Smitaren

Kommer med alla tillbuds stående medel att hålla sig undan alla former av arbete med en värld av ursäkter.


Med ett antal medlemmar vore det fan om vi inte hittar alla typer av personer fins i en given organisationen. Hur man hanterar folket är en delikat fråga som kräver eftertänksamhet för att nå ett för alla vettigt resultat.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders - 5 augusti 2016 17:32

HejEfter ett långt uppehåll är det dax att börja blogga igen. Hoppas det kommer bereda er nöje att läsa-Anders H ...

Av Anders - 10 oktober 2012 08:28

Sitter i en åkerkant och filosoferar framför mig ligger en av mina trognaste jaktkompisar, nä det är inte en hund utan min 222:a. När jag började jaga igen i slutet av sjutiotalet handlade det om att skaffa något som funkade. Jag hade erfarenhet av p...

Av Anders - 17 januari 2012 16:10

Ingen jägare eller medborgare har väl kunnat undgå att detta är ett heta ämne. Som hundförare med drivande hundar är min ståndpunkt klar. Det av regeringen fattade beslutet om ett tak på 210 varg individer kan under protest accepteras. Personligen ha...

Av Anders - 21 november 2011 13:07

Glädjen över att ha en bra hund är svår att mäta! Men att ha en hund som du kan släppa och du vet att det blir jakt, han hittar vilt och det blir drev är stor. Att ha en hund som du vet du kan ställa skuldra vid skuldra med alla andra lågställda rase...

Av Anders - 18 november 2011 16:00

Torsdagen den 17/11 var det dags drevprov med Molle för Sörmlands tax klubb. Revelj 05:00 äta frukost och sen lasta grejor i bilen och dra till 2 mil syd Eskilstuna. När vi börjar rulla på grusvägarna kommer ett diskret gnyende från Molle, han är tag...

Skapa flashcards